NEWER PROFILE RANDOM ENTRIES ARCHIVE INSTAGRAM FOLLOW TWITTER OTHER OLDER


Hakikat; Fendi
Tuesday, February 2, 2016 | 9:40 PM | 0 comments


                     Kadang
Aku lebih suka berduka, bersedih
Daripada riang, gembira dan bersuka
Kerana aku akan sentiasa ingat
Kepada-Nya
Apabila aku terlalu bersuka
Aku mula alpa, lupa, dan sesat
Dibawa arus kehidupan yang menyesakkan                                                                                                                                                                                   
Memang setiap insan di atas muka bumi ini
Suka akan keceriaan dan kebahagiaan
Tetapi
Bagi aku berlainan
Aku puas menangisi setiap kekesalan
kesalahan, dan perpisahan
Membuatkan aku menghargai setiap detik
Dalam hidup ini
Membuatkan aku lebih peka dengan keadaan sekeliling
                                                                                                                                                                        
Mungkin kerana aku tahu
Setiap kegembiraan itu pasti akan
Ditemukan dengan kesedihan
Mungkin kerana aku tahu
Setiap pertemuan itu pasti akan
Ditemukan dengan perpisahan

Daripada itu jualah
Aku memohon kepada-Nya agar sentiasa
Membimbing aku ke jalan yang lurus dan benar
Ke jalan yang engkau redhai
Agar aku dapat merasa nikmat Jannahmu suatu hari nanti yang kekal abadi

InsyaAllah